کد خبر 149087
۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

تازه‌ترین ماهنامه اینترنتی شهدا ارتش منتشر شد

تازه‌ترین ماهنامه اینترنتی شهدا ارتش منتشر شد

حیات- نوزدهمین شماره ماهنامه اینترنتی ارتش منتشر شد.

به گزارش حیات، در این ماهنامه 22 صفحه‌ای بعد از ذکر خطبه‌ای از رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «خطبه‌های قیام»، مطالبی همچون، «رویدادهای ماه بهمن»،« معرفی شهدا ارتش استان قزوین»،« مروری بر نقش ارتش در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی»، «ارتش در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی»، «شهدای گرانقدر ارتش تا 22 بهمن 57»، «آمار شهدای ارتش در استان قزوین به تفکیک شهر» گردآوری شده است. همچنین «کلیپ صوتی از وصیت‌نامه‌های شهدای ارتش» در این ماهنامه قابل دسترسی است.

بر اساس آمار اعلام شده در بخش معرفی شهدای استان قزوین به تفکیک شهر، استان قزوین دارای 486 شهید بزرگوار و شهرهای البرز 40 شهید گرانقدر، بوئین زهرا 95 شهید، تاکستان 233 شهید، آبیک 60 شهید و شهر محمدیه 45 شهید را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است.

در بخش معرفی شهدای ارتش نیز برشی از زندگینامه و وصیت نامه شهیدان غلام عباس پشتاره، عباس علی نصیری فرد، کرامت صادقی و حسین زعفرانیه آورده شده است که خواندن آنها خالی از فایده نیست.

در قسمتی از این ماهنامه به بررسی نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است و گفته شده که« پیوستن ارتش به انقلاب اسلامی، یکی از عوامل مهم تسریع کننده فروپاشی رژیم پهلوی نقش تعیین کننده‌ای داشت. در روزهای مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی، درحالیکه محمدرضا پهلوی تلاش می‌کرد از تمامی ابزارها، از جمله ارتش برای سرکوب نهضت اسلامی استفاده کند، امام خمینی(ره) با شناخت کافی از ارتش این نیرو را به دامان اسلام سوق داد...».

در بخش « کلیپ صوتی از وصیت‌نامه‌های شهدای ارتش» نیز به شهیدان غلام عباس پشتاره، عباس علی نصیری فرد، کرامت صادقی و حسین زعفرانیه پرداخته شده است.

علاقه‌مندان به دریافت نوزدهمین ماهنامه اینترنتی شهدای ارتش می‌توانند روی لینک https://ajashohada.ir/Magazine/1399/11/ کلینک کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها